Werkwijze van Het Financieel Bureau

Vrijblijvend intakegesprek
U kunt met ons vrijblijvend een gesprek voeren over uw nieuw benodigde of bestaande hypotheek.

Dienstverleningsdocument
Tijdens of voorafgaand aan het intakegesprek lichten wij onze werkwijze aan u toe aan de hand van ons dienstverleningsdocument. Zo krijgt u een duidelijke indruk van onze werkwijze. Op deze website staat precies die informatie die u ook in ons dienstverleningsdocument terug vindt.

Bemiddelingsovereenkomst
De bemiddelingsovereenkomst van het Financieel Bureau is een rechtsgeldige overeenkomst, waarin cliënt en Het Financieel Bureau de afspraken vastleggen waaronder wordt gewerkt. Een duidelijke opdrachtomschrijving, de kosten, de nazorg en een complete cliëntprofiel/adviessamenvatting maken deel uit van deze overeenkomst. Dit voorkomt misverstanden en leidt tot een reconstrueerbaar adviestraject.

Cliëntprofiel
In het geval van complexe advisering (bijvoorbeeld bij een nieuwe hypotheek), vindt een complete inventarisatie van relevante gegevens plaats. Dit gebeurt hetzij schriftelijk dan wel mondeling. Van alle relevante zaken worden ook de onderhavige documenten bij u opgevraagd zoals loonstrook, werkgeversverklaring, UPO, jaarcijfers, IB aangiften, verzekeringspolissen, bankafschriften, kredietovereenkomsten, eigendoms- en hypotheekakte etc. Het door ons opgestelde cliëntprofiel maakt onderdeel uit van de bemiddelingsovereenkomst. Het profiel wordt uitsluitend gebruikt voor de (re)constructie van ons advies.

Het bemiddelingstraject
Vanaf de start van het bemiddelingstraject kunt u van ons een pro-actieve houding verwachten. Wij begeleiden u gedurende het hele traject en houden u op de hoogte, tot dat uw doelstelling is bereikt. Onze doelstelling is het u te helpen bij het oplossen van uw verzoek. Wij adviseren vrijblijvend en proberen u geen financiële produkten te verkopen.

Kosten
Wij werken voor bepaalde diensten op basis van gewerkte uren en voor andere op basis van een met cliënt overeengekomen honorarium. Waar relevant informeren wij u over de fisclae aftrekbaarheid van onze kosten.

Klachten
Wij zijn verzekerd voor (financiële) schade die voortvloeit uit onze dienstverlening en waarvoor wij aansprakelijk zijn.
Ook al doen wij ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn; mocht u toch een klacht hebben of ontevreden zijn over onze dienstverlening? Dan verzoeken wij u ons daar zo spoedig mogelijk over te informeren. Wij zullen u klacht serieus in behandeling nemen en oplossingen aandragen. Komen wij er samen toch niet uit, dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) waar wij bij aangesloten zijn. U kunt zich natuurlijk ook wenden een advocaat of wij stellen samen een mediator aan om het probleem met ons op te lossen.


Contact:


Huizerstraatweg  57
1411RM  Naarden

Postbus 5202
1410AE Naarden.

Telefoon 06-24460192
Telefoon 035-6780275 

Mail ons direct!


AFM vergunning 12012025
SEH 15520
Kifid 300.008.123
KvK 32111776